About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Jun 19, 2016

(No. 176) Several Bites at Lake Shinji (宍道湖にてバイトがいくつか)





Eight days have already passed since I caught the huge Japanese sea bass at Lake Shinji. I keep coming back to the same area, but I have not caught any fish since then. I just got several bites when I was using an American pencil popper. As some of you already know, I love using it at the lake. It is a big lure and it flies very far. The remarkable way of using it looks so different from any other fishing styles in Japan that it can be a good entertainment for tourists who walk along the shore of Lake Shinji.
(宍道湖で巨大なスズキを釣ってから、既に8日が経ちました。以来、同じ場所へ通い続けていますが、何も釣れません。アメリカのペンシル・ポッパーを使用中に、いくつかのバイト(魚がルアーを噛むこと)があったのみです。一部の皆さんは既にご存知の通り、私は宍道湖でこのルアーを使うのが大好きです。大きくて、よく飛ぶのです。このルアーの使い方は派手であり、日本にある他のどんな釣り方とも異なるので、宍道湖岸を散歩する観光客にとっては良い余興となります。)
The big lure splashes around noisily on the surface that some tourists say to me, “Wow! You catch a big fish!” They mistake the lure that I move as a fish that I catch. No other lure can do such a trick. Last year I caught a few big ones with a Northbar Flying Squid, one of American pencil poppers that I own. So this year I have mostly used another one, a Guppy Lure’s 2 oz. Mini, with which I have not caught any fish in Japan. This summer I may end up catching no Japanese sea bass with this lure, but this is the way I love fishing.
(大きなルアーが水面に騒々しい飛沫を上げるため、観光客の中には「わあ! 大きな魚が釣れた!」と言われる方もいます。私が動かすルアーを、釣れた魚だと勘違いされるのです。こんな芸当をしてくれるのは、このルアーだけです。去年は、私が所有するアメリカのペンシル・ポッパーの一つ、ノースバー・フライング・スクイッドで数匹の大きなスズキ釣れました。なので今年は、私は主にグッピールアーの2オンス・ミニを使っています。私はまだこのルアーで日本の魚を釣ったことがありません。この夏、このルアーではスズキが釣れずに終わるのかもしれませんが、こういう釣りこそ、私が好むものなのです。)

No comments:

Post a Comment