About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Feb 19, 2022

(No. 900) Casting at Lake Shinji in Cold Rain (冷たい雨の宍道湖でキャスティング)


I have considerably recovered from the injury that I sustained about a month ago when I was busy supporting my mother’s unexpected hospitalization. Now I feel my body is almost ready for fishing, but I feel my heart needs some more time. Although the operation my mother had was successful and two weeks have passed since she got out of hospital, she is still on her long, long way to full recovery. It’s not that she needs my support all the time, but I feel I cannot leave her behind for my fishing. So my heart is not yet ready for fishing. All that I can do now is to take advantage of an opportunity of daily shopping. On my way to a nearby supermarket this afternoon, I threw one of my favorite lures toward Lake Shinji several times. The chilly rain was falling, but I didn’t care.
(1カ月ほど前、母の急な入院のサポートに追われていた時に負った怪我から、だいぶん回復してきました。私の身体は、ほぼ釣りができる状態に戻ったと思いますが、私の心は、まだ時間がかかりそうです。母の手術は成功し、退院して2週間がたちましたが、完全な回復までには、まだまだ長い道のりが続きます。母は常に私のサポートを必要としているわけではないのですが、釣りのために母を置き去りにしたくないのです。ですので私の心は、まだ釣りに行ける状態にはありません。今、私にできることは、日々の買い物の機会を利用することぐらいです。今日の午後、近くのスーパーに行く途中、宍道湖でお気に入りのルアーを数回、投げました。冷たい雨が降っていましたが、気になりませんでした。)

No comments:

Post a Comment