About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Feb 8, 2022

(No. 899) Casting Practice at Lake Shinji to Evaluate My Recovery (宍道湖にて回復具合を調べるためのキャスティング練習)



I reported in my last post that I had performed the strength test of braided line at Koura Public Beach. After completing the test, I carefully threw one of my lures a few times toward the sea. Every time I did it, I felt a sharp pain in my lower back. Today I went to Lake Shinji. I had since then recovered considerably, and I wanted to evaluate how much I had recovered. I threw my favorite lures several times. I didn’t feel any pain. The sharp pain seemed to be gone. Without a hint of discomfort, I threw my lures toward the vast surface of Lake Shinji.
(前回の投稿で私は、古浦海水浴場においてPEラインの強度試験を行ったことをお伝えしました。試験を終えてから、私は、海に向かってルアーを2〜3回、慎重に投げてみたのです。投げるたびに、腰の下部に鋭い痛みを感じました。今日、私は宍道湖に行ってみました。あれ以来、だいぶん回復しており、自分の回復具合を確認したかったのです。お気に入りのルアーを数回、投げてみました。痛みは感じません。あの鋭い痛みは消えてしまったようです。違和感を覚えることなく、私は、広大な宍道湖の湖面に向かってルアーを投げました。)

No comments:

Post a Comment