About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Feb 15, 2019

(No. 429) Mystery Continues at Nanbo in Etomo Harbor (恵曇港の南防にてミステリーは続く)




I have been to Nanbo in Etomo Harbor every day since my last post. I have been fascinated by the mystery or the monster I had encountered 3 days ago. I have been skunked. Nothing strange or exciting happened. So I almost started forgetting the mysterious incident, but today it came back. As I had been doing when the incident had happened, I was repeating the bottom-fishing routine for a sea robin this evening. In other words, I let my Deadly Dick sink to the bottom and lifted it a bit from the seabed. When I lifted the lure, the same thing happened again. I suddenly lost the feel of the lure. I instantly realized the lure was gone. The fishing line was intact this time, too. Strangely, the lure was not gone alone. It was gone along with the snap (Yarie’s Hachinoji Snap). As reproduced in one of the above photos, the snap got detached from the swivel (The lure in the photo is not the Deadly Dick). I think it is very unusual. What is going on in Etomo Harbor?
(前回の投稿以来、私は毎日、恵曇港の南防に出かけています。3日前に遭遇したミステリーあるいはモンスターに、私は魅了されてしまったのです。釣果はありません。奇妙なことも刺激的なことも何も起きません。ですので私は、あのミステリアスな出来事をほとんど忘れかけていたのです。しかし今日、また起きたのです。前回の事件の時と同様、今夕も私は、ホウボウを釣るための底釣りの動作を繰り返していました。つまり、デッドリー・ディックを底まで沈めてから、少しだけ海底から持ち上げるのです。私がルアーを持ち上げた時、また同じことが起きました。突然、ルアーの気配が消えてしまったのです。ルアーを失ったことが瞬時に分かりました。そして今回もまた、釣り糸は無傷だったのです。奇妙なことに、ルアーだけが消えたのではありませんでした。ルアーは、スナップ(ヤリエの「はちのじスナップ」)とともに消えたのです。上の写真の一つで再現しているように、スナップは、スイベルと分離してしまったのでした(なお写真の中のルアーはデッドリー・ディックではありません)。とても珍しいことだと思います。いったい恵曇港で、何が起きているのでしょう?)

No comments:

Post a Comment