About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Mar 22, 2015

(No. 35) Scorpion Fish at Kobanare (小ばなれにてカサゴ)





I started fishing at Ohtoko-bana in Izumo City at dawn. I was the first to arrive at the spot, but two fishermen soon came and started fishing next to me. They used metal jigs, probably Japanese ones, while I was using American big plugs. Which lures are more effective? Japanese or American? However, this accidental competition reached no conclusion. Nobody caught any fish. One of the fishermen said to me, “Sea robin and fat greenling have been caught lately.”
(夜明けとともに出雲市の大床鼻で釣り始めました。一番乗りでしたが、すぐに二人の釣り人がやって来て、私と並んで釣り始めました。おそらく彼らは日本製のメタルジグを使っています。私はアメリカ製の大きなプラグです。どちらがより効果的なのか? 日本製かアメリカ製か? しかし、この偶然の競争からは、なんの結論も得られませんでした。誰にも魚が釣れなかったからです。彼らのうちの一人に「最近はホウボウとアイナメが釣れてますよ」と教えてもらいました。)
I gave up Ohtoko-bana. Going up and down the rocky hill, I moved to the next spot, Kobanare. Remembering I had caught many sea robins when I was in the U.S., I took out a Tsunami Ball Jig. I let it sink to the bottom of the sea and bounced it up and down on the seabed. This is the method effective in catching sea robins in New York. Soon I felt a faint bite. I caught a scorpion fish instead of a sea robin. Then, carefully walking on the steep rocky slope, I moved to Nagasaki-bana but caught nothing there.
(大床鼻をあきらめた私は、岩だらけの丘を登り降りし、隣の釣り場である小ばなれに移動しました。米国滞在時にホウボウをたくさん釣ったことを思い出しながら、ツナミのボールジグを取り出しました。ジグを海底まで沈めて、跳び跳ねさせます。ニューヨークでホウボウを釣るのに効果的だった手法です。間もなく、かすかなバイトを感じました。ホウボウではなく、カサゴが釣れました。その後、傾斜の急な岩のスロープを注意深く歩いて長崎鼻まで行ってみましたが、そこでは何も釣れませんでした。)

No comments:

Post a Comment