About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Dec 23, 2014

(No. 15) Casting Practice at Lake Shinji & Komainu (宍道湖でのキャスティング練習と狛犬)





My busy work schedule and the persistent bad weather have not allowed me to go fishing for almost two weeks. I was so stressed out that I went to Lake Shinji before sunset and did a casting practice. I knew I would not catch any fish, but casting American lures refreshed me. I also took pictures of one of Shinto shrines around my home. Almost everyday I run up the steps to the small shrine. I hope the komainu (a lion-shaped guardian dog) doesn’t mind that I placed a lure on its head.
(仕事が忙しく、そして天気がずっと悪いため、ほぼ2週間も釣りに行けていません。とてもストレスがたまったので、日暮れ時に宍道湖へ行き、キャスティングの練習をしました。何も釣れないと分かってはいましたが、アメリカのルアーを投げれば気分爽快です。合わせて、家の近くにある神社の一つを訪れ、写真を撮りました。私はほぼ毎日、小さな神社へと続く、この階段を駆け上がるのです。頭の上にルアーを置いたことを、狛犬が気にしませんように。)

No comments:

Post a Comment